donderdag 29 augustus 2013

Het nieuwe "gisteren" begon op 3 mei 2013


“Gisteren” ontmoette ik mijn schoonzonen

Mag ik mijn schoonzonen voorstellen? Zij kennen mij niet, zij kennen mijn dochters evenmin … Maar als het aan de beide dames ligt, heb ik er vijf. Als je weet dat wij twee dochters hebben dan is het probleem duidelijk. Het wordt bigamie! De oplossing is eenvoudig: verhuizen naar Madagaskar, want daar mogen vrouwen met meerdere mannen trouwen. Lieve lezers, ik vind het prima want Madagaskar staat hoog op mijn Bucketlist. Die lijst wordt overigens in rap tempo aangevuld met bestemmingen.

De kennismaking van mijn aanstaande schoonzonen met mijn dochters moet nog plaatsvinden. De eerste poging ging een beetje fout. Er waren namelijk nog een paar meisjes met dezelfde bedoeling … bijna 18.500. Ik hoop niet dat ze allemaal mee verhuizen. Ze gillen nogal hard.

De dag van die “ontmoeting” lijkt gisteren. Allereerst ligt die zo vers in het geheugen door de gigantische indruk die deze op ons drieën maakte. Maar het was ook een van de laatste dagen dat ons leven – het mijne in het bijzonder – normaal was. Mijn gezin wordt ongevraagd meegesleurd.


“Gisteren” heeft  voor mij sinds 3 mei 2013 een nieuwe betekenis. Soms verlang ik terug naar “gisteren”. Het nieuwe “gisteren” is voor mij het leven vóór die datum. Want toen rook ik onraad en een kleine week later wist ik, zelfs zonder onderzoek of diagnose, dat er iets heel erg fout zat in mijn linkerborst. Vanaf de diagnose is ons leven nauwelijks meer normaal te noemen. Ondanks alles verloopt ons leven onvoorstelbaar goed maar “normaal” mag ik het niet noemen.

Op 1 mei 2013 was alles nog normaal. Het was een bijzondere dag, dat wel. Ik was met onze dochters in het Sportpaleis van Antwerpen. Ik was er bij … en  … JA, ik heb ze ook “ontmoet” met nog wat ouders die, als begeleiding van hun dochters, besloten getuige te zijn van de ontmoeting van hun dochters met hun aanstaande echtgenoten. Over die bijzondere dag uit het leven van “gisteren” schreef ik al eerder, toen het leven nog “normaal” was.

Lees het hier http://margrietvertelt.blogspot.nl/2013/05/moederliefde-en-one-direction-in.html

bron: Spits
Vandaag werd ik – bij het verlaten van mijn werk – herinnerd aan “gisteren”. Toen ik bij de uitgang de Spits pakte, herkende ik een van mijn aanstaande schoonzonen op de voorpagina. Dat hij en zijn vier maten voorpaginanieuws zijn, heeft een reden.

Gisteren (in de echte betekenis) – 28 augustus 2013 – zagen mijn dochters hun aanstaande echtgenoten opnieuw.  Dit keer niet in levende lijve, maar op het witte doek in bioscoop ZIEN in Eindhoven. Dankzij de tip van een vriendin kon ik twee weken geleden plaatsen reserveren voor de preview van de 3D-documentaire die over mijn aanstaande schoonzonen is gemaakt. De film werd slechts één dag vertoond. Dat ik even de allerliefste-moeder-van-de-hele-wereld was, begreep ik toen ik via de telefoon vertelde over mijn verrassing. Ik werd beloond met een oorverdovend gegil, vergelijkbaar met het gegil in en om het Sportpaleis.

“This Is Us” gaat over het nieuwe leven van vijf jongens (vier Britten en een Ier). Samen werden zij het nieuwe wereldsucces One Direction dat steeds vaker wordt vergeleken met The Beatles. Het gaat over mijn vijf aanstaande schoonzonen, die ik in de verte mocht aanschouwen in het Sportpaleis.

Niall, Zayn, Liam, Harry en Louis, ze moeten de levensduur  van hun succesvolle boy-band nog bepalen. De tand des tijd zal al dan niet hun houdbaarheid bewijzen. Het is nog maar de vraag of zij – net als The Beatles – over zestig jaar nog steeds worden bewonderd en beluisterd. Hun hysterische sterrenstatus ligt echter vast en is onwaarschijnlijk snel bereikt. Het is een feit dat zij hun succes in de VS sneller behaalden dan de The Beatles in de jaren zestig van de vorige eeuw. Het lukte hen namelijk in alle werelddelen ruim voor het uitbrengen van hun eerste album. Het overgrote deel van hun wereldwijde succes danken zij aan de sociale media. Soms sneller dan het licht zorgen  die, zo nu en dan, voor een virale verspreiding.

http://www.zienbioscopen.nl/informatie.asp
 bioscoop ZIEN
De vertoning was slechts één dag te zien. Vandaag staan de kranten er bol van. Op de voorpagina van de Spits staat Harry Styles. Als ik nog een tiener was geweest, was ik ongetwijfeld ook verliefd en in mijn dromen verloofd. Want ik moet toegeven. Het is een schatje. 

Volgend jaar volgt een eerste stadion-tour langs de grootste stadions ter wereld. Onze dochters willen naar London voor een “echte” beleving. Ze zullen moeten sparen. Maar zij niet alleen want laat ik nou nog nooit in London zijn geweest. Die bestemming gaat dus op mijn Bucketlist. Daarmee vang ik twee vliegen in een klap. Ook al mis ik de behoefte ooit nog het gegil aan te horen van 18.500 meisjes, laat staan 40.000 of meer, ik kan ze moeilijk alleen naar Londen laten gaan.

1 opmerking :